Milanezu1921 wrote:
Wow! Cred ca a fost o cursa foarte faina, n-am apucat sa vad cursa, dar timpii dintre locul 1 si locul 2 spun multe.
Clau, Rossi are ceva sanse la primul loc anul asta?
Depinde foarte mult de urmatoarele circuite: Jerez, Argentina, Barcelona, Assen, Mugello, Le Mans, Australia si chiar Motegi.
Rossi daca vrea sa fie un candidat cert la campionat, trebuie sa obtina cel putin 4-5 victorii pe circuitele mai sus mentionate.
De ce? Pentru ca in restul etapelor fie motocicleta Yamaha sufera din cauza structurii, fie Valentino nu se simte confortabil pe circuitele care sunt dupa modelul "stop and go" (viteza mare, frana brusc, unghi ascutit sau 90 de grade si din nou acceleratie).
Dar, un mare "dar", in testele din pre-sezon Rossi a fost slab spre catastrofal (colegul lui Vinales parca se dadea cu scuterul, asa de lenti erau). Pierdea cel putin 0.7 secunde pe tur fata de Marquez sau Dovizioso deoarece i-a lasat Vinales o povara grea. Yamaha a facut un pas intelept si s-a lecuit de Maverik in privinta dezvoltarii motocicletei. Nu degeaba Lin Jarvis (responsabilul niponilor in MotoGP) i-a prelungit contractul lui Vale pe inca doi ani pentru ca, la ora actuala, e singurul capabil sa scoata Yamaha din anonimat si sa o readuca in top printr-o dezvoltare ca la carte. Iar dovada perfecta ca Rossi face o treaba foarte buna e ca a terminat prima cursa din sezon la mai putin de o secunda de castigator. Si sa ne reamintim ca in urma cu 2-3 luni pierdea 0.5 - 0.7 secunde pe tur...
Ps: in 2015, in sezonul cu scandal, Vale a pierdut campionatul exact pe acest considerent, ca s-a multumit cu podium pe Jerez, Catalunia, Mugello sau Motegi. Daca ar fi fortat victoria pe un astfel de circuit...