Politehnica Timisoara - forumul suporterilor

It is currently Thu Aug 17, 2017 4:48 pm




Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Ca la noi la nimeni
PostPosted: Tue Apr 04, 2017 10:27 am 
Offline

Joined: Tue Apr 04, 2017 10:21 am
Posts: 23
Ca la noi la nimeni


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ca la noi la nimeni
PostPosted: Fri Apr 07, 2017 9:59 am 
Offline

Joined: Tue Apr 04, 2017 10:40 am
Posts: 13
Since, cred ca asa s-ar descrie un "asa nu"...


http://www.digi24.ro/stiri/economie/tra ... ate-700337

Despăgubiri mari primite de Salini pentru autostrada ”scufundată”

Curtea de arbitraj de la Paris a stabilit că firma Salini-Impregilo, constructorul autostrăzii ”scufundate” Sibiu - Orăștie este îndreptățită la plata suplimentară a 83 de milioane lei, pe lângă cei peste 600 de milioane de lei plătiți pentru autostrada cu probleme și fără a socoti alte zeci de milioane de lei, cât costă reparația.

Bună de plată și proprietară a unei autostrăzi peticite, cu funcționalitate discutabilă, plătită din fonduri europene cu sute de milioane de euro. Cam aceasta este poziția Companiei Naționale de Administrare a Infratructurii Rutiere (CNAIR) în contractul semnat cu firma italiană Salini Impregilo pentru realizarea celui de-al treilea lot din autostrada Sibiu - Orăștie, cu o lungime de 22 km.

Potrivit documentelor deținute în exclusivitate de Digi24, în urmă cu două săptămâni Curtea de Arbitraj a Camerei Internaționale de Comerț (ICC) a decis că CNAIR trebuie să plătească italienilor 83,15 milioane lei. Până când va face plata CNAIR este bună de plată și pentru o dobândă de 4,75%. Aceasta a fost stabilită prin luarea în calcul a unei dobânzi de referință de 1,75%, cea a BNR, la care se adaugă trei puncte de bază, nivel considerat ”rezonabil din punct de vedere comercial”.

Ce reprezintă suma

Suma care va trebui varăsată de stat firmei italiene reprezintă valoarea a trei decizii arbitrale emise în favoarea italienilor de către arbitrul Ștefan Ciobotarenco din Comisia de Arbitrare a Disputelor (CAD) căreia i se supun părțile. În prima decizie CAD, italienii au cerut o plată suplimentară de 26,5 milioane lei și o prelungire a duratei de execuție până la 30 noiembrie 2014. Argumentul lor a fost că alunecările de teren de pe autostradă, care au presupun lucrări suplimentare, au fost imprevizibile. Mai mult ei au cerut o dobândă de nu mai puțin de 8% peste rata BNR, până când CNAIR făcea plata.

Pretențiilor lor conform cărora alunecările au fost imprezibile sunt însă discutabile. Soluția din studiul de fezabilitate inițial prezentat de CNAIR la licitație recomanda realizarea unui tunel în loc de debleu. Dacă acesta ar fi fost construit alunecările nu ar fi apărute. Din păcate însă în loc să respingă cererea inițială a italienilor de a înlocui tunelul cu un debleu, CNAIR a acceptat-o și de aici compania este părtașă la consecințele negative.

Într-o a doua cerere, de asemenea aprobată de CAD și acum de ICC, italienii cer 1,34 milioane lei, anume indexări ale prețului materialelor de construcție. Argumentul lor este acela că

”inginerul” lucrării, mai precis personalul responsabil cu activitățile de consultanță, sunt angajați ai CNAIR. Greșeala companiei de stat a fost aceea că a renunțat la serviciile unei firme neutre, selectate inițial prin licitație, respectiv Consitrans, și a apelat la proprii angajați, acuzați acum de subiectivitate, pentru a face verificările și a aproba plățile.

A treia cerere a italienilor, cea mai substanțială, a avut o valoare de 55,99 milioane lei și reprezintă lucrări suplimentare efectuate de ei. Potrivit contractului de tip FIDIC semnat, constructorul este îndreptățit să primească 10% din valoarea inițială a contractului pentru a face astfel de lucrări, neprevăzute inițial.

Erorile companiei

Dincolo de erorile din managementul proiectului, descrise mai sus, există greșeli și în strategia de apărarare în fața instanțelor.

Prima dintre acestea este alegerea apărării. Italienii au apelat la prestigioase firme de avocatură românești sau străine pentru a se apăra, iar CNAIR a fost reprezentată de câțiva juriști proprii. ”Pârâta nu este reprezentată de consilier juridic extern”, spune ICC în decizia sa. Italienii au fost apărați de Pinset Masons, firmă britanică cu oficii în Europa, Africa și Asia și care a primit titlul de cea mai bună firmă în dreptul afacerilor în 2016. Tribunalul ICC a fost foarte suprins să vadă cum juriștii români foloseau aprecieri fără legătură cu dreptul precum ”dictatorial și injust”, cu referire la decizii CAD.

A apărut o dispută incredibilă privind instanța de arbitraj aleasă pentru soluționarea cazului. Utilizarea unei denumiri imprecise a acestie instanțe în contractul semnat cu Salini Impregilo a dat naștere unei dezbateri întinsă de zeci de pagini. CNAIR a pretins inițial că nu recunoaște jurisdicția Tribunalului ICC de la Paris și că termenul de Curte Internațională de Arbitraj s-ar referi la instanța de pe lângă Camera de Comerț de la București. ”Este foarte neverosimil ca o întreprindere română de stat, cum este pârâta, să nu facă referire la propria instituție de arbitraj prin identificarea acesteia cu denumirea corectă și corespunzătoare”, se miră inclusiv arbitrii ICC. Și in acest caz judecătorul ICC a dat dreptate italienilor și a decis că disputa nu trebuie soluționată conform contractului de Camera de Comerț de la București ci de cea Internațională (ICC).

Și în fine o altă problemă este faptul că CNAIR nu s-a prezentat în mare parte la dezbateriloe ICC și nu a răspuns la solicitări. Spre exemplu, în data de 8 martie Tribunalul a contactat părțile pentru a le informa asupra dosarului însă ”nu a primit răspunsul pârâtei și nici un mesaj de orice fel până la data limită de 14 martie 2016”. Tot tribunalul ICC a trimis apoi un proiect de termeni de referință la care, din nou, nu a primit niciun comentariu din partea CNAIR.

Pe lângă suma la care CNAIR este bună de plată CNAIR mai trebuie să dea alte zeci de milioane de euro pe lucrările de reparație ale autostrăzii. Deoarece contractul a fost reziliat CNAIR nu mai poate cere reparații în garanție.

Peste 200 de abateri ale Impregilo la construirea autostrăzii

Situația este critică și prin prisma faptului că nu este vorba de un contract în care constructorul să nu aibă nicio vină.

In doar doi ani, anume aprilie 2012-mai 2014, firma de consutanță Consitrans, al cărei contract a fost reziliat ulterior, a reclamat nu mai puțin de 249 de nereguli ale lucrărilor făcute de italieni. Neregulile menționate au privit nerespectarea legii calităţii în cosntrucţii, apariţia fisurilor şi crăpăturilor în prefabricate de beton (neregulă sesizată în mai 2014), segregări şi porozităţi în stratul de bază al autostrăzii (aprilie 2014), folosirea materialelor de umplutură necorespunzătoare, crăpături transversale în straturi ale autostrăzii, absenţa planeităţii anumitor zone, inflitrări ale apei în corpul drumului ca urmare a neprotejării găurilor rămase după extracţia carotelor. Impregilo-Salini au aşternut straturi de balast sau mixtură la temperaturi mici, sub limitele admise. Situația în care este acum implicată CNAIR mai indică un lucru. Contractele FIDIC în actuala formă sunt un dezastru pentru companie, atât timp cât firma de stat nu are juriștii potriviți să o apere și nici nu stăpânește corespunzător managementul proiectelor, a activităților suplimentare, precum exproprieri, mutare utilități, proiectare, studii mgeologice etc.

Digi 24 a relatat aici că cererile constructorilor către CNAIR în dosare similare FIDIC depășesc suma uriașă de un miliard de euro.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ca la noi la nimeni
PostPosted: Thu Apr 27, 2017 11:33 am 
Offline
User avatar

Joined: Wed Apr 19, 2017 2:55 pm
Posts: 15
Na poftim :(

De ce a ajuns în colaps bijuteria Clujului

Alternativă la Arena Naţională cât aceasta a fost închisă, stadionul de 45 de milioane de euro din Cluj-Napoca adună în continuare datorii, se degradează și nu ar fi exclus să fie închis.

Conform monitorulcj.ro, la sfârșitul acestei săptămâni va fi aprobat bugetul stadionului pentru anul 2017. Deși cheltuielile prevăzute pentru acest an ajung la peste 700.000 de lei, veniturile estimate nu vor depăși 100.000 de lei. Diferența nu este altceva decât o nouă sumă adăugată la datoriile actuale către primărie, în valoare de 14.732.810 lei.

Trebuie menționat că în 2016 Consiliul Județean a decis trecerea stadionului din proprietatea privată în proprietatea publică a județului Cluj, dar noua administrație nu a găsit soluții pentru plata datoriilor și bunul mers al stadionului. Și tot atunci au fost discuții privind transferul acestuia la Primăria Cluj-Napoca, dar nu s-a concretizat nimic.

Stadionul Cluj Arena, inaugurat în octombrie 2011, a fost construit cu bani de la Consiliul Judeţean Cluj şi de la Guvern, în perioada în care şef al Executivului era Emil Boc.
http://www.digi24.ro/stiri/economie/ban ... lui-713307


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ca la noi la nimeni
PostPosted: Thu Jun 15, 2017 11:56 am 
Offline
User avatar

Joined: Wed Apr 05, 2017 3:55 pm
Posts: 37
I-au crescut oole la asta micu :)

Premierul Sorin Grindeanu a refuzat sa demisioneze, sustinand ca plecarea sa este dorita de "un singur om care vrea toata puterea", adica Liviu Dragnea.

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ca la noi la nimeni
PostPosted: Thu Jun 15, 2017 12:33 pm 
Offline

Joined: Mon Apr 17, 2017 6:24 pm
Posts: 8
Se vehicula și înainte că asta o să se și întâmple, se știa că Grindeanu e alături de alți câțiva psd-iști care s-or săturat de politica "dâmbovițeană" și să fie luați drept un partid de șpăgari nemernici,e o luptă internă între ăia vechi și ăștia noi de mai multă vreme, respectiv o luptă în PSD Moldova-Transilvania-Ardeal și PSD Sud, bine, păstrând proporțiile, e clar că sunt destui lingăi prin PSD Transilvania sau Moldova care n-au probleme că țara este condusă de niște analfabeți din Teleormnan, Giurgiu și alte județe de pe acolo.

Să vedem când intră și Dancu în horă, practic o să avem pe Chirica din Moldova, Grindeanu din Banat și Dancu din Ardeal, atunci poate o să se mai reformeze și partidul ăsta cât poate și să nu-ți mai vină să vomiți chiar în halul ăsta când auzi că-s votați de atâta lume, că de scăpat de ei, e clar că nu scăpăm până nu se schimbă societatea în sine.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ca la noi la nimeni
PostPosted: Thu Jun 15, 2017 12:56 pm 
Offline

Joined: Tue Apr 11, 2017 12:55 pm
Posts: 12
Zile fericite pentru Bojin, care spera sa ajunga iar acolo sus, tractoristul isi doreste enorm sa fie iar capul judetului, sa poata pune mina pe zeciuala.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ca la noi la nimeni
PostPosted: Thu Jun 15, 2017 2:06 pm 
Offline

Joined: Wed May 03, 2017 3:28 pm
Posts: 8
Dragomir si Sandu achitati in cazul dezafilierii Universitatii Craiova. I-au "tras-o" lui Mititelu. Bine, mai poate sa ii dea in judecata in civil, dar sanse mici.
Pana la urma regulamentele FRF au avut putere mai mare si deciziile FRF/LPF au fost validate


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ca la noi la nimeni
PostPosted: Wed Aug 09, 2017 4:27 pm 
Offline

Joined: Tue Apr 04, 2017 7:12 pm
Posts: 56
Vai de plm ...
https://www.vice.com/ro/article/paaedy/daca-piscina-asta-din-galati-ar-fi-romania-tu-te-ai-fi-inecat-deja?utm_source=vicefbrom


Top
 Profile  
 

Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group